REGLAREA JOCULUI DINTRE RULMENTUL DE PRESIUNE SI PIRGHIILE DE DECUPLARE

 

Pentru o funcţionare corespunzătoare a ambreiajului, trebuie ca toate pirghiile de decuplare sa se găsească in acelaşi plan, pentru ca , la decuplare, ele sa vina simultan in contact cu rulmentul de presiune.

 

Jocul dintre rulmentul de presiune si capetele interioare ale pirghiilor de decuplare se poate regla :

  • cu ajutorul şurubului de la capătul interior al pirghiei de decuplare;
  • cu ajutorul piuliţei in acest caz rulmentul de presiune este înlocuit cu un inel de grafit ,iar pirghiile au fixat la partea interioara discul);
  • cu ajutorul piuliţei care se insurubeaza sau desurubeaza pe buton;
  • cu ajutorul piuliţei care apropie sau depărtează partea centrala a pirghiei de decuplare de carcasa ambreiajului.
  • Jocul dintre rulmentul de presiune si pirghiile de decuplare se regleaza,de obicei, după reparaţii…

La verificarea si reglarea poziţiei pirghiilor de decuplare se procedează astfel:

  1. se roteşte arborele cotit al motorului pana cind apar doua pirghii in dreptul ferestrei de vizitare din carterul ambreiajului;
  2. se apasă pedala pina cind rulmentul de presiune atinge capetele pirghiilor. Daca rulmentul a atins o singura pirghie , acestea se reglează ,astfel incit sa fie atinse deodată .Jocul dintre pirghii si rulmentul de presiune se verifica cu o sonda –calibru ,care se introduce pe rând , in interstitiile dintre capetele interioare ale pârghiilor si rulment.

Leave a comment